Women at the top

Κατηγορίες: Στον Κόσμο

Ήταν εξαιρετικά αισιόδοξο να βλέπω τόσες γυναίκες στην εμπροσθοφυλακή μιας από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες ρούχων παγκοσμίως. Βρισκόμουν στο Λονδίνο, με την ευκαιρία της εκδήλωσης που διοργάνωνε η Levi’s για την παρουσίαση της νέας συλλογής για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2013. Δύο μέρες μετά, γύρισα στην Αθήνα  όχι μόνο με τις ξεχωριστές εικόνες ενός εξαιρετικά στημένου event, αλλά, κυρίως, με την έμπνευση και τη χαρά που μου έδωσε η γνωριμία τεσσάρων ταλαντούχων γυναικών που, παρότι κρατούσαν στα χέρια τους την επιτυχία της εκδήλωσης (και ολόκληρου του brand, εδώ που τα λέμε), βρήκαν χρόνο, από τα διαφορετικά τους πόστα, να μου δώσουν τη δική τους μοναδική απάντηση σε μια ερώτηση που είχε να κάνει με το πώς έφτασαν τόσο ψηλά –και τόσο δημιουργικά.

«Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισες ξεκινώντας να δουλεύεις στο εξωτερικό και ποια συμβουλή θα έδινες σε μια γυναίκα που σκέφτεται να το κάνει τώρα;»

«Η μεγαλύτερη δυσκολία έγκειται στην ύπαρξη διαφορετικών ειδών κουλτούρας που καλείσαι να διαχειριστείς όταν κάνεις διεθνή καριέρα. Αυτή η δυσκολία συνδυάζεται με τη διαδικασία της μετανάστευσης καθώς και με σημαντικές αλλαγές σε προσωπικό επίπεδο, γι’ αυτό και κάνει αυτό το βήμα να φαντάζει δύσκολο, ενίοτε και αδύνατο...

Όμως η δραστηριοποίησή μου σε αυτό το -πραγματικά πολυεθνικό- περιβάλλον, ενίσχυσε την άποψη μου ότι οι Έλληνες δεν υπολείπονται σε επαγγελματικές ικανότητες και γνώσεις. Άρα, αυτό που θα πρέπει κάποιος να είναι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει είναι η πολυπολιτισμικότητα και η διαφορετικότητα και η αντίστοιχη διαχείριση τους, με ανοιχτό μυαλό.

Η εμπειρία μου με δίδαξε ότι, πέρα από τα παραπάνω, είναι σημαντικό να έχεις ένα ανταγωνιστικό βιογραφικό, πλούσιο σε μόρφωση και εμπειρία. Από κει και πέρα, η εξέλιξη σου θα εξαρτηθεί από τη διάθεσή σου να δουλέψεις σκληρά και από την αγάπη που έχεις για το αντικείμενο σου!».

Μαρία Παπαπαναγιώτου, Senior Manager Brand Marketing, Levi Strauss® Europe

 «Ποιο είναι το μυστικό για να είσαι επιτυχημένη και ευχαριστημένη σε μια τόσο σημαντική θέση, σε μια τόσο σημαντική εταιρεία;»

«Δουλεύω εδώ και 15 χρόνια για τη Levi’s και αισθάνομαι ακόμη το πάθος του πρώτου καιρού. Κάθε πρωί χαίρομαι που έρχομαι στη δουλειά. Το μυστικό είναι πάντα να δουλεύεις σκληρά –όμως αν έχεις πάθος γι’ αυτό που κάνεις δεν το βλέπεις σαν σκληρή δουλειά, το βλέπεις σαν χόμπι. Και τότε μπορείς να πετύχεις σε οτιδήποτε, οπουδήποτε».

Ilse Van Alsenoy, Director Merchandising & Design, Levi’s® Europe, Middle East & Africa

«Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που θα μπορούσες να δώσεις σε μια γυναίκα η οποία θέλει να αλλάξει επαγγελματικό αντικείμενο;»

«Πρώτα πρέπει να ρωτήσεις τον εαυτό σου: ποια είναι η δουλειά των ονείρων σου; Αυτή που θα ήθελες περισσότερο να κάνεις, με βάση τα ενδιαφέροντα και την προσωπικότητά σου; Αυτό είναι το σημαντικότερο. Τα υπόλοιπα είναι απλώς θέμα αποφασιστικότητας!

Ύστερα πρέπει να προσδιορίσεις τι χρειάζεται να γίνει για να φτάσεις εκεί. Οι επιπλέον σπουδές είναι η προφανής απάντηση, όμως πρέπει, εκτός απ’ αυτό, να μάθεις και έναν καινούριο τρόπο σκέψης, μέσα από την πρακτική. Μια καλή ιδέα είναι να αναζητήσεις ευκαιρίες να βοηθήσεις ανθρώπους που κάνουν ήδη αυτό που θέλεις να κάνεις στο μέλλον κι εσύ. Δεν είναι εύκολο, αλλά πάντα υπάρχει τρόπος να το πετύχεις, ώστε να βελτιώσεις τις γνώσεις σου.

Αδύνατο δεν υπάρχει! Πιστεύω πως ότι θέλουμε είναι στο χέρι μας...

Justyna Gościńska, Brand Marketing Manager, Levi’s® Eastern Europe

«Τι κάνει κάποια γυναίκα εξαιρετική σε έναν τόσο απαιτητικό τομέα όπως η εξυπηρέτηση πελατών;»

Το να χαίρεται που πηγαίνει κάθε μέρα στη δουλειά. Το να απολαμβάνει την επαφή με διαφορετικά είδη ανθρώπων και το να τους βοηθάει να νιώσουν πιο σίγουροι για τον εαυτό τους. Και βέβαια το να έχει καλή ομάδα. Εγώ έχω μια εξαιρετική ομάδα. Και πάντα λέω ότι «πίσω από κάθε καλό μάνατζερ κρύβεται μια εκπληκτική ομάδα». Και μετά είναι το πάθος. Το να θέλεις να βρίσκεσαι στην πρώτη γραμμή του μαγαζιού, να μιλάς με τους πελάτες και... να είσαι εκεί».

Carly Gooding, Retail Manager at Levi Strauss & Co. flagship store, London

«Ποια συμβουλή θα ήθελες να σου είχε δώσει κάποιος όταν ξεκινούσες στη δουλειά;»

«Θα ήθελα να ξέρω από την αρχή ότι χρειάζεται να επιβεβαιώνω το αυτονόητο. Τελικά, τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί σημαντική παράμετρο στον καθορισμό του αποτελέσματος και οι πολλαπλές ερμηνείες που μπορεί να λάβει το αυτονόητο σε δεκάδες διαφορετικούς εγκεφάλους κρύβουν πολλούς κινδύνους.

Η επιβεβαίωση του αυτονόητου καμιά φορά θεωρείται υπερβολική.  Η έλλειψη κατανόησης λόγω της παρερμηνείας των ίδιων κωδίκων, όμως, αναδεικνύει τη θετική πλευρά της πολυπλοκότητας του ανθρώπινου χαρακτήρα. Και ταυτόχρονα την έλλειψη κατανόησης που προκύπτει μέσα στο ίδιο επαγγελματικό περιβάλλον, και που οφείλεται σε διαφορετικά κίνητρα, οφέλη και σκοπιμότητες.

Η αποσαφήνιση του αυτονόητου προς πελάτες και συνεργάτες αποτελεί ακόμα και σήμερα καθημερινή μου αγωνία αλλά με έχει βοηθήσει σε πολλά και διαφορετικά σημεία της επαγγελματικής μου πορείας».

Γιώτα Χουλιάρα, Managing Director CONCEPT Communication Strategies, Υπεύθυνη του λογαριασμού PR της Levi’s® Hellas