TITL12675167_10153897219666322_1958837229_o

Γιατί και πώς να δημιουργήσεις το δικό σου e-shop

Κατηγορίες: Επιχειρηματικότητα, Μη κατηγοριοποιημένο, Νέα

Σκέφτεσαι να φτιάξεις ένα e-shop; Η Πέπη Νικολοπούλου, δημιουργός του Alice On Board και μέντορας στο WoT, μοιράζεται μερικές συμβουλές για το πώς να φτιάξεις το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα. Έλα να την ακούσεις και το Σάββατο από κοντά!


Κάθε χρόνο διενεργείται από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών μία έρευνα για την κατάσταση και τις τάσεις του Ηλεκτρονικού Εμπορίου (On Line Shopping) στην Ελλάδα. Και φέτος η ετήσια έρευνα κατέγραψε μια ουσιαστική ανάπτυξη με θετικές τάσεις για το 2016.

Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο Οκτώβριος-Νοέμβριος 2015 και συμμετείχαν 1200 Έλληνες on line αγοραστές σε αυτήν.

Βασικά ευρήματα

Από τα ευρήματα αυτής της έρευνας που μπορείς να δεις και εδώ, τα πιο σημαντικά είναι:

1.     Αυξήθηκαν κατά 5% οι κατηγορίες που παρουσίασαν αγοραστική κίνηση online, γεγονός που σημαίνει ότι διευρύνονται τα προιόντα που οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράσουν μέσω διαιδικτύου.

2.     Αυξήθηκε κατά 16% το ποσοστό των on line αγοραστών -οι μισές πλέον από τις συνολικές τους αγορές γίνονται online.

3.     Οι αγορές απο Ελληνικά sites αντιπροσωπεύουν το 65% των online αγορών, απο 60% που ηταν το 2014.

4.     Η μέση αξία των online αγορών ανα καταναλωτή αυξήθηκε κατα 10% σε σχεση με το 2014.

5.     Το 43% των on line αγοραστών αναφέρουν οτι οι on line αγορές τους θα αυξηθούν το 2016 σε σχεση με το 2015.

Συμπεριφορά online αγοραστών

Είναι η πρώτη φορά που το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% των συμμετεχόντων να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet. Ο σταθερός Η/Υ βρίσκεται στην τέταρτη θέση με μόλις 60%.

Στους κυρίους λόγους χρήσης του Internet περιλαμβάνονται δυο υπηρεσίες που υποστηρίζουν τις online αγορές: έρευνα on line αγοράς και σύγκριση τιμών (74%) και on line τραπεζική (57%), με σημαντική αύξηση +14% μονάδες από το 2014, λόγω κυρίως των capital controls.

Φαίνεται λοιπόν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αποκτάει όλο και περισσότερους οπαδούς και αποτελεί μία εξαιρετική λύση δραστηριοποίησης τα χρόνια που διανύουμε, καθώς σου επιτρέπει εύκολα και γρήγορα να παρουσιάσεις τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου σε ευρύτερο κοινό.

Για κάποιον λοιπον που ενδιαφέρεται να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δύο είναι οι συνηθέστερες λύσεις – όταν πρόκειται για hosted λύσεις (δεν αναφέρομαι στην περίπτωση εταιρειών που ενσωματώνουν σε μία υπάρχουσα ιστοσελίδα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα):

1.     Αγορά μιας πλατφόρμας e-Commerce:
Υπάρχει λογισμικό που αποτελεί ουσιαστικά μια e-Commmerce πλατφόρμα και παρέχει όλα τα χαρακτηριστικά και τις υπηρεσίες που απαιτούνται για να πραγματοποιήσει μια επιχείρηση ηλεκτρονικά τις συναλλαγές της.

2.     Χρήση all-in-one πακέτου e-Commerce:
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, αναπτύσσονται παράλληλα εφαρμογές που είναι εύκολο στον χρήστη να τις διαχειριστεί και οι οποίες δεν εξαρτώνται από τις τεχνικές γνώσεις που ο χρήστης διαθέτει. Τέτοια περίπτωση εφαρμογών αποτελούν τα έτοιμα πακέτα e-Commerce, τα οποία ενσωματώνουν όλες εκείνες τις υπηρεσίες που θα χρειαστεί o χρήστης για να δημιουργήσει το ηλεκτρονικό του κατάστημα. Τέτοια πακέτα είναι το Presta (το έχω χρησιμοποιήσει και εγώ στο e-shop μου), το Woocommerce, το Magento (αν και έχω διαβάσει αρκετές αρνητικές κριτικές γι' αυτή την πλατφόρμα) και το ShopifyΕδώ και εδώ μπορείς να βρεις ενδιαφέρουσες κριτικές για τις υπάρχουσες e-shop πλατφόρμες, ενώ σήμερα έμαθα και για μία νέα λύση που έρχεται από μία  ελληνοελβετική startup, τη Smoolis.

Το Smoolis αποτελεί τη λύση για οποιοδήποτε θέλει να αποκτήσει το δικό του e-shop χωρίς να απαιτούνται γνώσεις προγραμματισμού και ευρύτερες τεχνικές δεξιότητες. Η διαδικασία είναι γρήγορη και απλή:

1. O χρήστης μπαίνει στο www.smoolis.com και δημιουργεί δωρεάν ένα δικό του λογαριασμό, συμπληρώνοντας και το όνομα του e-shop που θέλει να δημιουργήσει.

2. Διαλέγει ένα έτοιμο δωρεάν template από τη διαθέσιμη λίστα των templates που έχoυν σχεδιαστεί από επαγγελματίες designers του Smoolis.

3. Προσθέτει τα προϊόντα με τις τιμές τους στο e-shop του σε όποια γλώσσα επιθυμεί και ξεκινά να πουλά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του. Η χρήση της πλατφόρμας είναι δωρεάν για τις πρώτες 14 ημέρες για όσους χρησιμοποιούν το Smoolis για πρώτη φορά.

Oυσιαστικά, το Smoolis αποτελεί την ελληνοελβετική «απάντηση» στις άλλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, έχοντας (σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου) μια σειρά από καινοτόμα χαρακτηριστικά:

- Μπορεί κανείς να δημιουργήσει το δικό του e-shop σε οποιαδήποτε από τις διαθέσιμες 58 γλώσσες και 116 εθνικά νομίσματα (multilingual και multicurrency platform).

- Προσφέρει όλες τις επιμέρους λειτουργίες και χαρακτηριστικά που χρειάζεται ένα σύγχρονο e-shop για να λειτουργήσει. Δεν απαιτείται η εγκατάσταση επιμέρους apps, plugins ή features, που σε άλλες περιπτώσεις αυξάνουν το τελικό κόστος για αυτόν που θέλει να δημιουργήσει ένα e-shop.

- Δεν υφίστανται κρυφές χρεώσεις: O κάτοχος  του e-shop πληρώνει μόνο την πλατφόρμα του Smoolis και όχι και ποσό από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω του ηλεκτρονικού του καταστήματος, όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις.

- Η πλατφόρμα είναι φιλική για mobile, tablet και desktop: Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αυτός που επιλέγει να δημιουργήσει το ηλεκτρονικό του κατάστημα μέσω του Smoolis δεν χρειάζεται να δημιουργήσει mobile application για το e-shop του αφού η πλατφόρμα προσαρμόζεται στις διαστάσεις της οθόνης κάθε κινητού τηλεφώνου ή ταμπλέτας (responsive).

- Η πλατφόρμα προσφέρει μια σειρά από SEO features για να κάνει το e-shop φιλικό στις μηχανές αναζήτησης.

Ίσως αξίζει να το δοκιμάσεις.