gia-ekpaideytikous

Για εκπαιδευτικούς

Σχολείο χωρίς στερεότυπα

Το πρόγραμμα “Σχολείο χωρίς Στερεότυπα – όλες δυνατές, όλοι ίσοι” είναι ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης και δικτύωσης εκπαιδευτικών, από την Α/Βάθμια και Β/Βάθμια εκπαίδευση, και καθηγητών/τριων και συμβούλων ΣΕΠ που θέλουν να γνωρίσουν νέους τρόπους να φέρουν την έμφυλη ισότητα πιο κοντά στις τάξεις τους και στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι δράσεις του έργου

Στο πλαίσιο του προγράμματος, υλοποιούνται εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο: για την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με εργαλεία που διευκολύνουν την ενδυνάμωση των κοριτσιών σε συναισθηματικές-κοινωνικές δεξιότητες, καθώς και για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα έμφυλης ισότητας και ασυνείδητων προκαταλήψεων.

1. Για την εξοικείωση των  εκπαιδευτικών της Α/Βάθμιας εκπαίδευσης με εργαλεία που διευκολύνουν την ενδυνάμωση των κοριτσιών σε συναισθηματικές-κοινωνικές δεξιότητες.

2. Για την εξοικείωση των  εκπαιδευτικών της Β/Βάθμιας εκπαίδευσης με εργαλεία που διευκολύνουν την ενδυνάμωση των κοριτσιών σε συναισθηματικές-κοινωνικές δεξιότητες.

3. Για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα έμφυλης ισότητας και ασυνείδητων προκαταλήψεων.

4. Την εξοικείωση καθηγητών/τριων και συμβούλων ΣΕΠ με τα έμφυλα στερεότυπα που επηρεάζουν τη διαδικασία και την αποτελεσματικότητα του  ΣΕΠ και με εργαλεία που διευκολύνουν την πρόληψη/αντιμετώπιση των στερεοτύπων αυτών.

drasi (1)

Γίνε κι εσύ μέλος στην κοινότητα των εκπαιδευτικών του προγράμματος

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
wot3

Συχνές ερωτήσεις

Σε ποιες προκλήσεις φιλοδοξεί να απαντήσει το πρόγραμμα;

Το πρόγραμμα θέλει να απαντήσει σε τρεις βασικές προκλήσεις, που αφορούν κορίτσια και νέες γυναίκες στην Ελλάδα, και  οι οποίες τεκμηριώνονται από την ακαδημαϊκή έρευνα και από την εμπειρία του Women On Top.

Τις διαφορές στην αντιμετώπιση αγοριών/κοριτσιών από τους/τις εκπαιδευτικούς και τη διαιώνιση των έμφυλων ανισοτήτων που προκαλούν.

Το «κενό αυτοπεποίθησης» στα κορίτσια 10-14 ετών, το οποίο τα εμποδίζει, ως νέες γυναίκες, να διεκδικήσουν θέσεις ευθύνης.

Τον επαγγελματικό διαχωρισμό, ο οποίος περιλαμβάνει χαμηλή συμμετοχή κοριτσιών και νέων γυναικών σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά πεδία που σχετίζονται με την επιστήμη και την τεχνολογία και σε θέσεις ευθύνης.

Γιατί να γραφτώ στην πλατφόρμα δικτύωσης εκπαιδευτικών;

Η πλατφόρμα είναι ένα εργαλείο δικτύωσης εκπαιδευτικών που τους/τις απασχολούν θέματα σχετικά με την έμφυλη ισότητα, όπως τα στερεοτυπα, οι έμφυλες προκαταλήψεις και ο επαγγελματικός διαχωρισμός. Κάνοντας εγγραφή στην πλατφόρμα, μπορείτε να συνομιλήσετε με άλλους/ες εκπαιδευτικούς για τα θέματα που σας απασχολούν, αλλά και να αναζητήσετε εκπαιδευτικούς στην περιοχή σας, με τους/τις οποίους/ες μπορείτε να έρθετε σε επαφή, και γιατί όχι, να σχεδιάσετε μαζί δράσεις.

Υλοποιεί το Women On Top,  δράσεις σε σχολεία για μαθητές και μαθήτριες;

Όχι ακόμη, ωστόσο μπορείτε να γραφτείτε στο newsletter του έργου για να ενημερώνεστε για όλα μας τα νέα και τις μελλοντικές δράσεις, καθώς είναι μέσα στα άμεσα σχέδιά μας.

Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω τους Εκπαιδευτικούς Οδηγούς;

Οι εκπαιδευτικοί οδηγοί είναι τέσσερεις, ένας για κάθε βασική θεματική του έργου:

H εξοικείωση των  εκπαιδευτικών της Α/Βάθμιας εκπαίδευσης με εργαλεία που διευκολύνουν την ενδυνάμωση των κοριτσιών σε συναισθηματικές-κοινωνικές δεξιότητες.

Η εξοικείωση των  εκπαιδευτικών  της Β/Βάθμιας εκπαίδευσης με εργαλεία που διευκολύνουν την ενδυνάμωση των κοριτσιών σε συναισθηματικές-κοινωνικές δεξιότητες.

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων σε θέματα έμφυλης ισότητας και ασυνείδητων προκαταλήψεων.

Η εξοικείωση καθηγητών/τριων και συμβούλων ΣΕΠ με τα έμφυλα στερεότυπα 

που επηρεάζουν τη διαδικασία και την αποτελεσματικότητα του ΣΕΠ και με εργαλεία που διευκολύνουν την πρόληψη/αντιμετώπιση των στερεοτύπων αυτών.

Κάθε οδηγός αποτελείται περιλαμβάνει θεωρία γύρω από τη συγκεκριμένη θεματική, πρακτικές συμβουλές και προτάσεις για εκπαιδευτικές δραστηριότητες. 

Σας προτείνουμε να “κατεβάσετε” τον οδηγό ή τους οδηγούς που σας αφορά/αφορούν πιο άμεσα και, αφού τους διαβάσετε, να αντλήσετε από αυτούς για να δουλέψετε με την τάξη ή την ομάδα σας, το υλικό που είναι πιο σχετικό με τους μαθητές και τις μαθήτριες σας, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζετε εσείς συχνότερα ως εκπαιδευτικός.