Ημερομηνία: Τρίτη, 09 Απριλίου 2013
Κατηγορίες: ΕπιχειρηματικότηταΕίσαι μπλόγκερ; Μάθε από τις παλιές!
Γράφω μανιωδώς. Στην πραγματικότητα προσπαθώ –μάταια- να χωρέσω υλικό για παρουσίαση μίας ώρας μέσα σε δέκα λεπτά χρόνου ομιλίας. Αλλά αυτά παθαίνει όποιος κρατάει μια ιδέα στο μυαλό του για μήνες, κάτι που θέλει να μοιραστεί οπωσδήποτε και να προσπαθήσει να εξηγήσει. Αυτά που θέλει να πει γίνονται όλο και περισσότερα και για να φτάσει στην καρδιά τους, να τα κάνει ξανά λίγα και απλά, πρέπει να τα καταλάβει. Καλά. Και να τα μάθει. Απ’ έξω.
Ετοιμάζω την ομιλία μου για τις Ψηφιακές Γειτονιές, εκ μέρους του Women On Top. Θέμα: Γιατί (και πώς) ένα μπλογκ μπορεί να κάνει σπουδαία πράγματα για την καριέρα σου, ακόμα κι αν δεν έχει εμπορικό σκοπό.
Δεν μπορώ (δεν πρέπει) να μιλήσω μόνο από το κεφάλι μου. Ξεχώρισα τέσσερα μπλογκς που αγαπώ πολύ και ζήτησα από τις δημιουργούς τους να φιλτράρουμε μαζί τις εμπειρίες μας, για το αν και πώς μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο (Απάντηση: Μπορεί. Πώς; Πιο εύκολα απ’ όσο νομίζεις).
Θα παρουσιάσω τα κοινά μας συμπεράσματα στις 20/4 στο Hub της Πειραιώς. Μέχρι τότε, εδώ θα διαβάσεις τι απάντησαν οι τέσσερις εμπνεύσεις μου στην ερώτηση:
Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποια που σκοπεύει να ξεκινήσει ένα μπλογκ και θέλει μέσα από αυτό να προωθήσει τη δουλειά της;
Χρειάζεται επιμονή και υπομονή. Στις περισσότερες περιπτώσεις, θέλει χρόνο μέχρι να αρχίσει να αποδίδει ένα blog. Θα πρέπει να το δει κάποιος ως κομμάτι της δουλειά του και θα πρέπει να αφιερώσει χρόνο. Πρέπει να έχει σχέδιο και πλάνο τα οποία θα τηρήσει ευλαβικά. Κάθε πότε θα ανανεώνεται το blog; Ποια θα είναι η θεματολογία του και ποιο είναι το target audience;
Επίσης χρειάζεται προώθηση μέσα από τα social media – αξίζει να αναζητήσει κανείς υλικό στο internet για το πώς να χρησιμοποιήσει τα social media για προώθηση και δημιουργία ταυτότητας.
Θεωρώ ότι ένα blog είναι μια καλή αρχή για κάποιον που ψάχνει να βρει έναν ελεύθερο τρόπο να παρουσιάσει τη δουλειά του, αν έχει την πρόθεση να καταθέσει και την προσωπικότητα του σε αυτό. Γιατί ειλικρινά πιστέυω ότι ένα blog ξεχωρίζει μόνο αν αυτός που το έχει δεν υποκριθεί κάτι άλλο από αυτό που είναι.
Να μην ξεκινήσει με την προώθηση ως αυτοσκοπό. Να "χτίσει" μέσα από το blog το προφίλ της, να προωθήσει άλλους, να προσφέρει γενικά, να μη μείνει στα τετριμένα, να δείξει το αληθινό της "εγώ", ώστε να προσελκύσει τελικά τον πελάτη που ταιριάζει στο ύφος σου. Αυτό θα αποτελέσει το καλύτερο όχημα για να μπορέσει κι εκείνος να ολοκληρώσει project όπως τα έχει σκεφτεί, μέσα από την αμοιβαία εμπιστοσύνη και εκτίμηση στη συνεργασία. Οι πελάτες, όταν προσεγγίζουν έναν άνθρωπο τον οποίο "διαβάζουν" καθημερινά, νιώθουν οικεία, νιώθουν ότι τον γνωρίζουν, δε φοβούνται να εκφραστούν, και φυσικά περιμένουν περισσότερα από ότι θα περίμεναν από έναν άγνωστό τους επαγγελματία, οπότε πρέπει να είσαι και αληθινά συνεπής απέναντι τους. Η πρωτύτερη γνωριμία με τον πελάτη δημιουργεί εξίσου εμπιστοσύνη αλλά και απαιτήσεις, οπότε σε κάνει και καλύτερο επαγγελματία.
Δώσε βάση στη γραφή. Έχω διαβάσει πολλά blogs, πάνω σε πολύ ενδιαφέροντα θέματα, που όμως είναι πρόχυρα και φλύαρα ή γεμάτα τυπογραφικά και γραμματικά λάθη. Ένα blog είναι ντιζάιν και εικόνες και λέξεις –πρέπει όμως να προσέξεις οι λέξεις να είναι καλά δομημένες.
Αφιέρωσε χρόνο για να μάθεις το σκελετό που πάνω του στηρίζεται το blog σου. Μάθε βασικά πράγματα για τον κώδικα, προσπάθησε να καταλάβεις πώς λειτουργεί. Αγόρασε το δικό σου domain. Ακόμα κι αν πρόκειται για ένα καθαρά προσωπικό blog, πρόκειται για το όνομά σου, την ταυτότητά σου.
Κάνε την αρχή. Μην περιμένεις να το κάνεις πρώτα τέλειο. Ένα blog είναι ένα έργο σε εξέλιξη, τόσο για το συγγραφέα του όσο και για τον αναγνώστη. Εγώ έγραφα για καιρό πριν βρω επιτέλους τη δική μου φωνή.
Βρες τη δική σου φωνή. Μην τα παρατάς. Επίμεινε, συνέχισε να γράφεις γιατί, μόλις πάρεις τον αέρα, θα νιώσεις φοβερή ικανοποίηση.
Νομίζω πως το δίδαγμα είναι ότι, ως γραφιάδες, πρέπει να εκθέτουμε συνεχώς τον εαυτό μας. Για κάθε εννιά «όχι» που θ’ ακούσουμε, θα υπάρχει στο τέλος και ένα καλό «ναι».