Ημερομηνία: Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2013
Κατηγορίες: ΕπιχειρηματικότηταΤρεις μέρες πριν από τη λήξη των αιτήσεων για το 1ο Διεθνές Θερινό Σχολείο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, ζητήσαμε από τους εισηγητές του να μας απαντήσουν σε τρία SOS ερωτήματα σχετικά με τις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις –και το τι είναι αυτό που μπορεί να τις κάνουν να πετύχουν. Αν σκέφτεσαι να ξεκινήσεις κάτι δικό σου στο ίντερνετ, κράτα σημειώσεις (ή, ακόμα καλύτερα, δήλωσε συμμετοχή στο eBiz2013).
Ποια είναι η καλύτερη ιδέα e-business που έχετε συναντήσει τελευταία, από την Ελλάδα ή το εξωτερικό;
Επιλογή βέλτιστης διαδρομής λαμβάνοντας υπόψη το ανθρακικό αποτύπωμα - green city transport.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ηλεκτρονική εφαρμογή που μπορεί κάποιος πολίτης να χρησιμοποιήσει σε χώρες της Β. Ευρώπης (είτε μέσω Η/Υ είτε μέσω κινητού τηλεφώνου/ταμπλέτας) είναι η επιλογή βέλτιστης διαδρομής από ένα σημείο (π.χ. από την οικία του) προς ένα σημείο ενδιαφέροντος (π.χ. προς τον εργασιακό του χώρο), με Ι.Χ. όχημα, λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο την μείωση των χιλιομετρικών αποστάσεων αλλά και χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου (π.χ. κλίσεις δρόμων, ύπαρξη φωτεινών σηματοδοτών) που επηρεάζουν την εκπομπή του διοξειδίου του άνθρακα. Παράλληλα, η εν λόγω εφαρμογή μπορεί να αποθηκεύσει στοιχεία, με βάση τις διαδρομές που επιλέγει κάθε χρήστης, και στο τέλος του μήνα να δώσει συγκεντρωτικά στοιχεία για το ανθρακικό αποτύπωμα το οποίο προήλθε από τις μετακινήσεις του. Τέλος, υπάρχουν blogs στα οποία μπορεί κανείς να "ανεβάσει" τις διαδρομές και τις επιδόσεις του και να καταταγεί σε μια λίστα με τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον πολίτες.
Πώς μπορεί μια ιδέα να γίνει εμπορική επιτυχία στο διαδίκτυο;
Μια ιδέα -έξυπνη, καινοτομική, διαφορετική- για να μπορέσει να αποτελέσει μελλοντική εμπορική επιτυχία, πρέπει να βασίζεται σε μία εμπεριστατωμένη έρευνα αγοράς, να έχει ξεκάθαρη πρόταση αξίας και ψηφιακή «ταυτότητα», αλλά πρωτίστως να υλοποιηθεί από άτομα προσηλωμένα στο όραμα της νέας αυτής πρότασης. Ο φόβος της αποτυχίας, ιδιαίτερα όταν προτείνουμε κάτι καινούριο και πρωτοποριακό στη διαδικτυακή αγορά, είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της επιχειρηματικότητας. Για αυτόν το λόγο θα πρέπει να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι για την αντιμετώπιση και την προσπέλαση των πρώτων σκοπέλων. Η αρχική φάση της εισαγωγής του προϊόντος μας στην αγορά είναι ίσως η πιο κρίσιμη, μιας και απαιτείται σημαντικό εταιρικό κεφάλαιο και παράλληλα η ορθολογική χρήση αυτού.
Επιπρόσθετα, τα βασικά συστατικά που θα βοηθήσουν στην καθιέρωση και στην κερδοφορία μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης είναι η κουλτούρα ομαδικότητας και υψηλών επιδόσεων, η επιλογή κατάλληλων προμηθευτών καθώς και η ανάπτυξη δυνατών και σταθερών σχέσεων με τους πελάτες, μέσω αποτελεσματικής εξυπηρέτησης πριν και μετά την αγορά.
Με ποιον τρόπο θα μπορούσε το ηλεκτρονικό επιχειρείν να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να αντεπεξέλθουν στο περιβάλλον της οικονομικής ύφεσης;
Σε ένα υφεσιακό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις καλούνται να μειώσουν τα κόστη τους και οι καταναλωτές ψάχνουν πιο συστηματικά για να βρουν τη συμφερότερη προσφορά προτού προβούν σε κάποια αγορά. Το ηλεκτρονικό επιχειρείν μπορεί να βοηθήσει και τα δυο μέρη: οι μεν επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε ένα κανάλι εξατομικευμένης προώθησης προϊόντων και φθηνότερης πρόσβασης στις αγορές-στόχους τους, ενώ οι καταναλωτές μπορούν να στηριχθούν σε υπηρεσίες σύγκρισης αλλά και σε αξιολογήσεις άλλων πελατών για να κάνουν την καλύτερη επιλογή. Ειδικά με τη συνδυασμένη χρήση του κινητού επιχειρείν (mobile business) και των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα (social business), τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού επιχειρείν καθίστανται συντριπτικά.