Ημερομηνία: Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2015
Κατηγορίες: Εκπαίδευση, Επιχειρηματικότητα Ετικέτες: ΧρηματοδότησηΤα μάθαμε στο Investment Ready Program του Impact Hub Athens και είπαμε να τα μοιραστούμε μαζί σας.
Δεν είναι όλοι οι χρηματοδότες ίδιοι
Ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η επιχείρησή σου (ανάπτυξη ιδέας, επιχειρηματικό μοντέλο, scaling), οι πηγές χρηματοδότησης που μπορείς και πρέπει να αναζητήσεις είναι τελείως διαφορετικές, μας είπε ο Mark Ruckensteiner από το Investment Ready Program. Πριν αποφασίσεις πού θα απευθυνθείς (σε φίλους, επενδυτές, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα, οργανισμούς μικροδανεισμού, επιχειρηματικούς διαγωνισμούς) σκέψου τι ακριβώς χρειάζεσαι από αυτούς τους συνεργάτες που, ουσιαστικά, θα δημιουργήσεις (ιδέες, καθοδήγηση, ελευθερία, διεξόδους ανάπτυξης) και τι μπορείς να τους δώσεις πίσω (απόδοση στο κεφάλαιο που θα επενδύσουν, κοινωνικό προφίλ, χειροπιαστή επίδραση στην κοινωνία ή στον τομέα που τους ενδιαφέρει).
Εκτός από αυτά που έχεις να πεις, σκέψου τι θέλουν ν' ακούσουν
Κάνε έρευνα γύρω από τους επίδοξους χρημαοδότες σου και προσπάθησε να καταλάβεις από πριν τι είναι αυτό που θα τους έκανε να πιστέψουν την ιδέα σου και να επενδύσουν σε αυτήν. Ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους, το background τους, οι ανάγκες και οι στόχοι τους; Σε ποιο από αυτά τα επίπεδα μπορείς καλύτερα να συνδεθείς μαζί τους και να τους πείσεις για την αξία του σχεδίου σου; Δε μιλάς μόνο με τραπεζικούς λογαριασμούς, μιλάς και με ανθρώπους.
Τα λεφτά δεν είναι το μόνο που χρειάζεσαι
Η Ιωάννα, από το YouRule,gr, μοιράστηκε μαζί μας μια ενδιαφέρουσα ιστορία: "Τα πρώτα 10.000 ευρώ που πήραμε σε χρηματοδότηση, τα ξοδεψαμε χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τι και πώς έπρεπε να κάνουμε, γιατί δεν είχαμε καμία καθοδήγηση, μόνο τα λεφτά. Με το δεύτερο βραβείο μας, που ήταν μόλις 3.000, κάναμε τα τριπλάσια πράγματα, γιατί είχαμε παράλληλα την υποστήριξη των μεντόρων και της κοινότητας του Impact Hub Athens".
Μην ξεχνάς τον εαυτό σου
Όταν υπολογίζεις το ποσό των χρημάτων που θέλεις να ζητήσεις από ένα χρηματοδότη, μην ξεχάσεις να συμπεριλάβεις σ' αυτά και κάποια αμοιβή για το χρόνο που αφιερώνεις εσύ η ίδια στην ανάπτυξη της ιδέας και της επιχείρησής σου. Μην πέσεις στην παγίδα να αφήσεις τις δικές σου πρακτικές ανάγκες απέξω, λέει η Alexis Eremia, Co-founder και Managing Director του Impact Hub Vienna, γιατί το ίδιο το project σου δεν μπορεί να παραμείνει βιώσιμο χωρίς τη δική σου συμβολή και τη δυνατότητα να συντηρήσεις τον εαυτό σου.