Αν είσαι επιχειρηματίας ή ελεύθερος επαγγελματίας, πόσο χρόνο αφιερώνεις σε δραστηριότητες που δε σου φέρνουν απευθείας έσοδα;

Πόσο χρόνο ξοδεύεις για να συναντηθείς με ανθρώπους που μπορεί να μην είναι καν απευθείας συνεργάτες ή πελάτες σου και πού τραβάς τη γραμμή και λες ότι τώρα πρέπει να καθίσεις να κάνεις την «πραγματική» δουλειά;

Ποια είναι η πραγματική δουλειά, τελικά, και πώς καταλαβαίνεις ότι το έχεις παρακάνει με τις εκδηλώσεις και τις συζητήσεις και τα τηλεφωνήματα και τα email και ότι δεν μπορείς καν να συγκεντρωθείς στο αντικείμενό σου;

Έκανα αυτή την ερώτηση, με γνήσια απορία, σε δύο νέες επιχειρηματίες που παρουσίασαν σήμερα τα start-ups τους σε ένα από τα σεμινάρια του Orange Grove, τις γυναίκες πίσω από το VitAbroad και το Made by Creative Label αντίστοιχα.

Ξέρετε τι μου είπαν;

Ότι το networking ήταν κατά 70% υπεύθυνο για την επιτυχία της προσπάθειάς τους και ότι αφιέρωσαν και αφιερώνουν ένα αντίστοιχο ποσοστό του χρόνου τους σε αυτό.

Ξέρω, σας ακούγεται πολύ. Κι εμένα μου ακούστηκε. Αλλά σκεφτείτε κι αυτό:

Ότι αυτό το networking, που το θεωρούμε συχνά επιφανειακό και ίσως περιττό, τις βοήθησε, μου είπαν, ακόμα και να αλλάξουν το business model τους, ώστε η επιχείρησή τους να γίνει πραγματικά βιώσιμη και να μπορέσουν να ζήσουν από αυτή.

Άρα είναι και πραγματική δουλειά.

Με μία λεπτομέρεια: ότι πρόκειται για το είδος του networking όπου ακούς περισσότερο απ’ όσο μιλάς και όπου είσαι διατεθειμένος να δεχτείς κριτική, να πάρεις ιδέες και να αλλάξεις γνώμη για πολλά από τα πράγματα που θεωρούσες ότι ξέρεις για το τι κάνεις, με σιγουριά.

 

Newsletter

Γράψου με το email σου για να ενημερώνεσαι άμεσα για τα νέα του WoT.

Σ' ευχαριστούμε για την εγγραφή!