Μα τελικά τι είναι αυτα τα Social και τι πρέπει να κάνει κάποιος για να επιβιώσει σε αυτά; Σε μια γενική ερώτηση, άλλη μια γενική απάντηση; Όχι!

Φαντάσου μια μεγάλη στρογγυλή πλατεία, όπου κυκλοφορεί πολύς κόσμος, διαφορετικών ηλικιών, φύλων, προτιμήσεων, αντιλήψεων, επαγγελματικού προσανατολισμού, επιλογών ζωής. Κάθε ένας από αυτούς έχει έρθει εκεί για διαφορετικό λόγο. Άλλος για να βρει φίλους, άλλος για να κουτσομπολέψει, να ενημερωθεί, να αγοράσει, να χαζέψει. Φυσικά ήρθαν και κάποιοι χωρίς να ξέρουν ακριβώς το λόγο, απλά και μόνο επειδή μιλάμε για το πιο hot σημείο της πόλης!

Social-media-for-public-relations1

Γύρω τους υπάρχουν πολλά μαγαζιά με διαφορετικά καλούδια, καλής και κακής ποιότητας και πολύ ανταγωνιστικούς ιδιοκτήτες. Οι φιλόδοξοι μαγαζάτορες προσπαθούν με κάθε μέσο να προσελκύσουν τους ζαλισμένους πια επισκέπτες της πλατείας. Κάποιοι φωνάζουν, άλλοι γίνονται φορτικοί, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που αδιαφορούν για τους περαστικούς εστω κι αν επένδυσαν πολλά χρήματα και μπόλικη ενέργεια στήνοντας το μαγαζάκι τους. Ορισμένοι έπεισαν κάποιους να μπουν μέσα, τελικά όμως δεν τους πρόσφεραν όσα τους υποσχέθηκαν με αποτέλεσμα οι φίλοι μας να φύγουν δυσαρεστημένοι. Και ετσί ενώ η πλατεία βρίσκεται στο πιο πολυσύχναστο σημείο της πόλης, τελικά ο κόσμος πάει-έρχεται αδίαφορα και βιαστικά.

Στην άκρη της πλατείας όμως, υπάρχει ενα μικρό μαγαζί με ελάχιστα, αλλά πολυ καλής ποιότητας προιόντα. Η ιδιοκτήτρια δεν έχει ιδιαίτερα δυνατη φωνη, όμως διαθέτει μεράκι και όρεξη χωρίς τέλος.  Μιλάει στους μπερδεμένους περαστκούς τη στιγμή που θέλουν να την ακούσουν και τους λέει πράγματα που τους ενδιαφέρει να ακούσουν. Προσπαθεί με συνέπεια να απευθυνθει σε όσους διαισθάνεται ότι μπορεί να πουλήσει την πραμάτεια της και είναι εκεί για να τους λύσει κάθε απορία. Δεν μιλάει μόνο για οσα πουλάει, αλλά στηνει ένα ολόκληρο σκηνικο γύρω από αυτά. Και οταν μπουν στο μικρο της χώρο, τους υποδέχεται σαν να είναι φίλοι από παλια, πάντα με ευγένεια και ειλικρίνεια. Δεν προσπαθεί να τους παραμυθιάσει. Και στο τέλος της ημέρας, λίγο πριν κατεβάσει ρολλά, κάνει στο μυαλό και το χαρτί ενα μικρό απολογισμό όσων είδε και άκουσε από τους φίλους της.

Να μια μικρή και σύντομη περιγραφή του περιβαλλοντος των Social media στη χώρα μας αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Κι αν γύριζαμε και πάλι στην ερώτηση του τι είναι τα Social Media και τι πρέπει να κάνω, η απάντηση είναι ακριβως αυτή. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, παρα μόνο η συνεχής ενημέρωση & τριβή στον Social κόσμο, αλλά και η εκπαίδευση. Να διαβάζεις, να πειραματιζεσαι, να κάνεις λάθη. Μόνο έτσι και το δικό σου μαγαζάκι θα τα καταφέρει για ακόμα μια μέρα στην πολυσυχναστη πλατεια της πόλης.

* Η Χαρίλυ Παπαδημητρίου είναι social media expert και μοιράστηκε μαζί μαςτο παραπάνω κείμενο, ως μια μικρή εισαγωγή και γεύση από το σεμινάριο «Social Media Marketing για freelancers και μικρές επιχειρήσεις», το οποίο θα συντονίσει η ίδια για το Women On Top, την ερχόμενη Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου, στο Loft2Work. Οι θέσεις είναι περιορισμένες, γι’ αυτό αν θέλεις να μάθεις από πρώτο χέρι πώς να προωθείς καλύτερα τη δουλειά σου μέσα από τα social media, δήλωσε εγκαίρως συμμετοχή εδώ.

 

Θέλεις να συμμετάσχεις δωρεάν σε 5 εργαστήρια του Women On Top;

Συμπλήρωσε το email σου για να ενημερωθείς για τις υποτροφίες του φετινού μας Summer Camp.

You have Successfully Subscribed!