Από τις 13/9 έως τις 17/10, παρουσιάζουμε μέσα από το blog του Women On Top τις ξεχωριστές γυναίκες που επιλέχθηκαν ως ομιλήτριες, μέντορες και trainers για την πρωτοβουλία Live A Legacy, που πραγματοποιείται για δεύτερη φορά φέτος, από τη Mastercard και το Women On Top, στις 19/10/2019, στο Ωδείο Αθηνών. Μπες στο Live A Legacy για να μάθεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα της εκδήλωσης και τις παράλληλες δράσεις και δήλωσε τη συμμετοχή σου!


 

H Χαρά κατέχει τη θέση της Γενικής Διευθύντριας Marketing και Επικοινωνίας στην Εθνική Τράπεζα. Διαθέτει ήδη 23 χρόνια εμπειρίας σε Εμπορικούς ρόλους, σε πολυεθνικές και ελληνικές εταιρίες, όπως η Unilever, τα Ελληνικά Ψυχαγωγικά Πάρκα, η Sony Ericsson και η AEGEAN.

Τι θα ήθελες να γνωρίζει για σένα κάποιος που σε συναντάει για πρώτη φορά;

Ότι είμαι από τους ανθρώπους που πιστεύουν ότι όλα μπορούν να γίνουν κι η πεποίθηση αυτή έχει υπάρξει κινητήρια δύναμη στη ζωή μου. Πιστεύω ειλικρινά ότι δεν υπάρχει τίποτα που δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Πιστεύω στη θέληση κάθε εργαζόμενου να πετύχει ότι επιθυμεί. Πιστεύω στην ομαδική δουλειά και στους μεγάλους σκοπούς που ενώνουν μεμονωμένες προσπάθειες.

Αυτοί οι μεγάλοι σκοποί πιστεύεις πως είναι ένα μέσο για να δημιουργήσει κανείς αποτελεσματικές ομάδες;

Ναι. Πιστεύω ότι παρότι κάθε άνθρωπος κινητοποιείται από κάτι διαφορετικό, ένας μεγάλος σκοπός σου δίνει την ευκαιρία να ξεπεράσεις τους περιορισμούς που θέτει η ανομοιογένεια μίας ομάδας. Τα πολλά μυαλά λειτουργούν πάντα καλύτερα όταν έχουν την ίδια κατεύθυνση.

Ποιος είναι αυτός ο μεγάλος σκοπός για σένα;

Το να πετυχαίνουμε πράγματα υλοποιώντας τα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεν μου αρκεί η επίτευξη ενός στόχου, με ενδιαφέρει εξίσου με ποιον τρόπο επιτεύχθηκε αυτός. Εμπεριείχε ο τρόπος αυτός σεβασμό προς όλους; Προς τους προϊσταμένους, τους υφισταμένους, το προϊόν, την κοινωνία; Αν ναι, τότε θα είμαι περήφανη να πω ότι αποτελώ μέρος αυτής της προσπάθειας.

Αντιμετωπίζονται σήμερα οι γυναίκες με σεβασμό στο εταιρικό περιβάλλον;

Υπάρχουν κάποιοι οργανισμοί που τις αντιμετωπίζουν με σεβασμό και κάποιοι άλλοι που δεν το κάνουν. Εξαρτάται από το σύστημα αξιών, την κουλτούρα, τους ηγέτες της κάθε εταιρείας και το τι κάνει η ίδια η εταιρεία για να αλλάξει τα κακώς κείμενα. Προσωπικά, έχω αντιμετωπίσει και τα δύο στην καριέρα μου. Και συμπεριφορές άνισες -είτε απέναντι στις γυναίκες είτε απέναντι στο αντικείμενό μου- αλλά και οργανισμούς, όπως αυτός που βρίσκομαι τώρα, στους οποίους με γοητεύει απεριόριστα το πόσο ανοιχτοί είναι απέναντι στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη.

Εσύ τι κάνεις για να προωθήσεις αυτή την κουλτούρα στις εταιρείες στις οποίες εργάζεσαι;

Προσπαθώ να λειτουργώ αποτελεσματικά, γιατί όλοι κρινόμαστε από το προϊόν της δουλειάς μας. Αυτό που πάντα έκανα ήταν, μέσα από αυτή την προσπάθεια, να πείθω τους γύρω μου ότι και γυναίκες και άντρες μπορούμε να λειτουργήσουμε εξίσου αποτελεσματικά. Γι’ αυτό και φροντίζω στη δουλειά μου να βγάζω πολύ μπροστά τις γυναίκες, να τις ενθαρρύνω να εκτίθενται, να παρουσιάζουν. Πιστεύω, επίσης, ότι από τη στιγμή που θα αναγνωριστεί ένα θέμα ανισότητας σε μία εταιρεία, πρέπει να γίνει πολλή δουλειά. Όχι μόνο στο να το προσδιορίσουμε το πρόβλημα, αλλά και στο να ενισχύσουμε τη γνώση μας γύρω από τις αξίες που θα βοηθήσουν τον οργανισμό να λειτουργήσει με διαφορετικό τρόπο. Το πιο δύσκολο είναι να αλλάξεις συμπεριφορές μέσα από την ενίσχυση των θετικών χαρακτηριστικών. Η αναγνώριση του προβλήματος είναι ένα πολύ πρώιμο στάδιο. Είναι εύκολο να εντοπίζουμε τη δυσκολία και να γκρινιάζουμε γι’ αυτήν και να την χρησιμοποιούμε ως αιτιολογία στο γιατί δεν μπορούμε να πετύχουμε κάποιους στόχους. Όμως, στο τέλος της ημέρας πρέπει να βρούμε τα δυνατά χαρακτηριστικά του οργανισμού, όπως κάνουμε και με τα μεμονωμένα άτομα. Πρέπει να αναδεικνύουμε τις θετικές αξίες και τις δεξιότητες, που τις έχουμε όλοι, σε όποιο επίπεδο της ιεραρχίας κι αν βρισκόμαστε. Έτσι θα κάνουμε το βήμα προς μια θετική αλλαγή.

 

Newsletter

Γράψου με το email σου για να ενημερώνεσαι άμεσα για τα νέα του WoT.

Σ' ευχαριστούμε για την εγγραφή!