TITLDSC_8275-Edit

Πώς είναι να είσαι γυναίκα και οδηγός ταξί στην Ελλάδα;

Κατηγορίες: Νέα, Συνεργασίες

Με την Uber στο πλευρό μας μηδενίζουμε τις αποστάσεις!

Για 2η συνεχόμενη χρονιά, η Uber στηρίζει το Women On Top, καλύπτοντας τις ανάγκες μετακίνησης των ωφελούμενων προς και από τα επιμορφωτικά προγράμματα του οργανισμού, των mentors & mentees για τις δια ζώσης συνεργασίες τους, ομιλητ(ρι)ών με ιδιαίτερες ανάγκες ασφάλειας και μετακίνησης, αλλά και της ίδιας της ομάδας του WoT, για τις απαραίτητες συναντήσεις που αποσκοπούν στη λειτουργία και ανάπτυξη του οργανισμού.

Είμαστε περήφανες για τη συνεργασία μας με μια εταιρεία που προσπαθεί έμπρακτα να καλλιεργήσει ένα συμπεριληπτικό και ισότιμο περιβάλλον εργασίας στο εσωτερικό της: το 2023, η Uber δημιούργησε μια σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου που αποτελείται κατά 40% από γυναίκες, ενώ στην ελληνική αγορά σημείωσε αύξηση 35% στον αριθμό των γυναικών οδηγών που συνεργάζονται με την εφαρμογή σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο!

Ποια όμως είναι η αντιμετώπιση των γυναικών οδηγών από τους άντρες συναδέλφους τους; Ποιες είναι οι αντιδράσεις των επιβατών λόγω του φύλου τους; Και τι θα ήθελαν να αλλάξει στο επάγγελμα για να νιώθουν οι ίδιες πιο ασφαλείς στην εργασία τους; Δίνουμε τον λόγο στη Μάρθα, η οποία εργάζεται ως οδηγός ταξί τα τελευταία 7μιση χρόνια και ανήκει στο 8% του συνολικού αριθμού των συνεργαζόμενων οδηγών της Uber στην Ελλάδα που είναι γυναίκες:


Όταν ήμουν 49 ετών, έκλεισα το μαγαζί που είχα και έμεινα άνεργη, σε μια ηλικία που ήταν πολύ δύσκολο να βρω δουλειά. Έτσι, ένας φίλος μου είπε για την Uber (που τότε δεν ήξερα καν τι ήταν!) και αφού έβγαλα την άδειά μου ως οδηγός και έκανα εγγραφή στην εφαρμογή, είδα ότι μου άρεσε. 

Tον τελευταίο χρόνο, όλο και περισσότερες γυναίκες που μπαίνουν στο ταξί εκφράζουν την επιθυμία-ανάγκη τους να βρίσκουν γυναίκες οδηγούς γιατί νιώθουν μεγάλη ανασφάλεια με τους άντρες οδηγούς.

Αυτό που απολαμβάνω περισσότερο από όλα στο επάγγελμα είναι η ελευθερία που σου δίνει αυτή η δουλειά. Πριν ανοίξω το μαγαζί, όλα τα προηγούμενα επαγγελματικα μου χρόνια τα πέρασα σε ένα γραφείο. Μια τέτοια δουλειά σημαίνει πως -ενδεχομένως- περνάς τη μισή σου ημέρα με συναδέλφους/ισσες που δεν θέλεις, αλλά δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς. Από την άλλη, με το ταξί, ακόμα κι αν έχεις έναν δύσκολο πελάτη, θα μείνεις μαζί του το πολύ 1 ώρα; Μετά ελευθερώνεσαι! Επιπλέον, το ταξί σού δίνει χρήματα ανά πάσα στιγμή. Αν έχεις κάποιες δυσκολίες μια περίοδο, λες θα δουλέψω παραπάνω και θα τα καταφέρω.

Όσα χρόνια δουλεύω στο ταξί, οι γυναίκες επιβάτιδες μόλις βλέπουν γυναίκα οδηγό ενθουσιάζονται, είναι πολύ ευχαριστημένες και χαρούμενες. Αντίστοιχα, ένα μεγάλο ποσοστό ανδρών με δέχονται επίσης ευχάριστα ή απλώς δεν σχολιάζουν το γεγονός ότι είμαι γυναίκα. Στην πραγματικότητα, όταν μπαίνει ένας πελάτης άγνωστος στο ταξί, είμαι σε θέση να καταλάβω σε κάποιο ποσοστό την αρνητικότητά του στην όψη γυναίκας οδηγού. Έτσι, ανάλογα την περίπτωση, είτε δεν θα μιλήσω καθόλου μαζί του, είτε θα προσπαθήσω να του δείξω πόσο λάθος κάνει για τις γυναίκες οδηγούς! Μέχρι τώρα πάντως δεν έχω δεχτεί κανένα αρνητικό σχόλιο ή αστείο. 

Mου δημιουργεί τρομερή ανασφάλεια η αναρχία των οδηγών στους δρόμους και η έλλειψη ελέγχων στο επάγγελμα.

Σε ό,τι αφορά την αντιμετώπισή μου από άντρες συναδέλφους, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω ιδιαίτερες συναναστροφές, ούτε με άντρες, αλλά ούτε και με γυναίκες του επαγγέλματός μου. Έχω επιλέξει ωστόσο κάποιους λίγους συναδέλφους, με τους οποίους υπάρχει σεβασμός και επαγγελματισμός, συνεργαζόμαστε άριστα και όλα βαίνουν καλώς.

Κάτι που έχω παρατηρήσει είναι πως τον τελευταίο χρόνο, όλο και περισσότερες γυναίκες που μπαίνουν στο ταξί εκφράζουν την επιθυμία-ανάγκη τους να βρίσκουν γυναίκες οδηγούς γιατί νιώθουν μεγάλη ανασφάλεια με τους άντρες οδηγούς. Το ζήτημα της ασφάλειας αποτελεί και για μένα μια πρόκληση, την οποία καλούμαι να αντιμετωπίσω καθημερινά. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό “περίεργων” ανθρώπων μου έχει τύχει στο ταξί. Βεβαια, έχω επιλέξει πια να δουλεύω περισσότερο με τις εφαρμογές και με δικό μου πελατολόγιο, παρά να παίρνω επιβάτες από τον δρόμο. Αυτό είναι κάτι που μου επιτρέπει να ελαχιστοποιώ τις περιπτώσεις όπου νιώθω ανασφάλεια.

Όποια αγαπάει την οδήγηση, να κάνει αυτήν τη δουλειά. Σου δίνει οικονομική ανεξαρτησία και αυτοπεποίθηση γιατί μαθαίνεις να ανταποκρίνεσαι σε πολλές αντιξοότητες καθημερινά.

Από την άλλη, μου δημιουργεί τρομερή ανασφάλεια η αναρχία των οδηγών στους δρόμους και η έλλειψη ελέγχων στο επάγγελμα. Θα έπρεπε η πολιτεία κατεπειγόντως να βάλει κάμερες στους δρόμους, τόσο για ιδιώτες οδηγούς, αλλά και πολύ περισσότερο για εμάς τις/τους επαγγελματίες που είμαστε τις περισσότερες ώρες στον δρόμο. Θα έπρεπε να γίνονται πιο συχνοί έλεγχοι για άδειες, να γίνονται αλκοτέστ… Να ξέρατε πόσοι και αν οδηγοί ταξί κυκλοφορούν υπό την επήρεια!

Μια συμβουλή που θα έδινα σε άλλες γυναίκες που σκέφτονται να ακολουθήσουν αυτό το επάγγελμα είναι όποια αγαπάει την οδήγηση, να κάνει αυτήν τη δουλειά. Σου δίνει οικονομική ανεξαρτησία και αυτοπεποίθηση γιατί μαθαίνεις να ανταποκρίνεσαι σε πολλές αντιξοότητες καθημερινά. Και όλα θα πάνε καλά!