Λίγοι άνθρωποι του HR -και του χώρου των επιχειρήσεων γενικότερα- θα διαφωνήσουν στο ότι είναι ουσιαστικά χρήσιμο για μια ομάδα να περιλαμβάνει ισορροπημένο αριθμό αντρών και γυναικών -και φυσικά να είναι ανοιχτή σε ολων των ειδών τις διαφορετικότητες, πέρα από την έμφυλη που συνήθως συζητάμε εδώ. Πολλοί, όμως, σκοντάφτουμε στο επόμενο βήμα, αυτό που έχει να κάνει με την πρακτική υλοποίηση του στόχου, για τον οποίο πρέπει συχνά να αντισταθούμε σε και να υπερβούμε σε πολλών ειδών στερεότυπα που σχετίζονται με το χώρο στον οποίο εργαζόμαστε, το παρελθόν της εταιρείας και τις προκαταλήψεις -τις δικές μας, αλλα και των υπόλοιπων μελών της ομάδας μας.

Το πρώτο πράγμα που ακούσαμε για την Ρέιτσελ Μπέιτς, Senior Vice President of Sales and Marketing στη Workable, ήταν ότι στη Βοστόνη, όπου έχει τη βάση της, έχει κατορθώσει να χτίσει μια ομάδα, που εκτός από την επιυχία της, διακρίνεται και από την ισορροπία και την ποικιλομορφία της. Θελήσαμε, λοιπόν, να μιλήσουμε μαζί της, προκειμένου να μας δώσει, από την εμπειρία της, πρακτικά και συγκεκριμένα εργαλεία που να αφηγούνται την ιστορία του πώς το πέρτυχε η ίδια αυτό. Και δε μας απογοήτευσε: γιατί, πέρα από το πάθος, την ενέργεια και την εμφανή αφοσίωση που φανέρωσε στην κουβέντα μας σχετικά με τη δουλειά της, μας έδειξε με τις απαντήσεις της πόσο συγκροτημένα και μεθοδικά προσέγγισε το στόχο που είχε βάλει, καταφέρνοντας, για το λόγο αυτό, και να τον πετύχει.

Να τα 4 εργαλεία που μας έδωσε:

  1. Χρησιμοποιήστε στις αγγελίες σας γλώσσα που να μην αποκλείει κανένα φύλο. [Σημείωση του WoT: Έρευνα του 2016 έδειξε ότι η μέση αγγελία εργασίας περιέχει διπλάσιες φράσεις με «αρσενικό» τόνο (όπως «επιβολή», «εξαντλητικός», «ακατάβλητος») απ’ ότι με «θηλυκό». Η αυστραλιανή Atlassian, που εφάρμοσε τις σχετικές αλλαγές, δήλωσε ότι πέτυχε σε ένα χρόνο αύξηση 80% στον αριθμό των γυναικών που κατέλαβαν τεχνικές θέσεις στην εταιρεία.]
  2. Αφηγηθείτε την ιστορία σας. Αν ο στόχος σας είναι να προσλκύσετε περισσότερα γυναικεία ταλέντα ή να φτιάξετε μια ομάδα που να σέβεται τη διαφορετικότητα, μιλήστε γι’ αυτό σε όποιος έχει διάθεση να σας ακούσει. Αφηγηθείτε την ιστορία του πώς και του γιατί φτάσατε στο στόχο αυτό και μέσα από τα κείμενα της εταιρικής σας παρουσίας και προσωπικά, στους ανθρώπους που αποτελούν το δίκτυό σας ή μπαίνουν τώρα σε αυτό. Μόνο έτσι θα μπορέσετε να προσελκύσετε υποψήφιους που δίνουν αξία σε αυτό που προσπαθείτε να υλοποιήσετε.
  3. Προσλάβετε ανθρώπους για τις προοπτικές και όχι απαραίτητα για την εμπειρία τους. Αν θέλετε να φέρετε κάτι διαφορετικό στο τραπέζι των συσκέψεων της εταιρείας, θα πρέπει να σκεφτείτε αν οι καινουριοι άνθρωποι που θέλετε να προσλκύσετε (άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, νέοι, γυναίκες, ΑΜΕΑ) μπορεί να έχουν ελλείψεις σε κάποια από τα προσόντα που μέχρι τώρα θεωρούσατε απαραίτητα για ένα νέο μέλος της ομάδας σας. Μια γυναίκα που αποφάσισε να αλλάξει, για παράδειγμα, επαγγελματική κατεύθυνση, μπορεί να έχει λιγότερη εμπειρία στο δικό σας τομέα αλλά περισσότερη όρεξη και δυνατότητες για να φτάσει ψηλά, αν της δώσετε την ευκαιρία.
  4. Συνεργαστείτε. Στη Workable συνεργαστήκαμε με τον οργανισμό She Geeks Out, που ασχολείται με την προώθηση της εκπροσώπησης των γυναικών στις επιχειρήσεις και που μας βοήθησε να κάνουμε αυτόν το στρατηγικό στόχο πραγματικότητα. Υπάρχουν αντίστοιχοι οργανισμοί σε όλο τον κόσμο, που μπορούν, μέσω της τεχνογνωσίας αλλά και της επικοιωνιακής πλατφόρμας που προσφέρουν, να βοηθήσουν μια εταιρεία να δημιουργήσει ένα πιο φιλικό περιβάλλον, ανοιχτό στη διαφορετικότητα και στην ισότητα των δύο φύλων.

Newsletter

Γράψου με το email σου για να ενημερώνεσαι άμεσα για τα νέα του WoT.

Σ' ευχαριστούμε για την εγγραφή!