TITLmoi

Η Μαργαρίτα Γουργουρίνη στο Live A Legacy από τη Mastercard και το Women On Top

Κατηγορίες: Diversity & Inclusion, Επιμόρφωση, Νέα

Από τις 13/9 έως τις 17/10, παρουσιάζουμε μέσα από το blog του Women On Top τις ξεχωριστές γυναίκες που επιλέχθηκαν ως ομιλήτριες, μέντορες και trainers για την πρωτοβουλία Live A Legacy, που πραγματοποιείται για δεύτερη φορά φέτος, από τη Mastercard και το Women On Top, στις 19/10/2019, στο Ωδείο Αθηνών. Μπες στο Live A Legacy για να μάθεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα της εκδήλωσης και τις παράλληλες δράσεις και δήλωσε τη συμμετοχή σου!


 

Η Μαργαρίτα σπούδασε Σχέδιο Μόδας στην Αθήνα και μετά Κουστούμια Θεάτρου στη Φλωρεντία για να γυρίσει στην Ελλάδα και να μην κάνει τίποτε από τα δύο ξανά. Πλέον είναι σύμβουλος επικοινωνίας, αρθρογράφος και συνιδρύτρια του Own Your Story. Αγαπά την pop κουλτούρα, το branding, το storytelling, τα social media. Πιστεύει με πάθος στη δύναμη της ιστορίας και στο ότι το internet είναι ο μεγαλύτερος μεγεθυντικός καθρέφτης που υποδεικνύει την απουσία της. Τα τελευταία 10 χρόνια χτίζει digital οντότητες στο ελληνικό internet και προσπαθεί να διηγείται πάντα μεγάλες, ωραίες ιστορίες. Έχει επιμεληθεί, δημιουργήσει και ορίσει digital περιεχόμενο και στρατηγική για προϊόντα ομορφιάς, τρόφιμα, media, κινηματογραφικές ταινίες, τραγουδιστές, μόδα και τεχνολογία. Η αλήθεια είναι ότι δεν τη ρώτησα σχεδόν τίποτα, ήταν απολύτως έτοιμη να μου διηγηθεί τη δική της μεγάλη, ωραία ιστορία.

 

"Άφησα το Πάσχα τη σταθερή μου δουλειά και πίστευα ότι η μετάβαση θα είναι εύκολη, αφού κάνω τόσα χρόνια δύο και τρεις δουλειές μαζί. Δεν ήταν. Αλλά έχω πάντα μία αφέλεια και έναν ενθουσιασμό για τα πράγματα που πιστεύω ότι έχει έρθει η ώρα να κάνω, γι’ αυτό και κάνω πάντα μεγάλες αλλαγές στη ζωή μου, σχεδόν οργανικά. Αυτή τη φορά έφυγα γιατί δεν ήθελα να ξαναδουλέψω σε γραφείο. Είχα κουραστεί πολύ και είχα ανακαλύψει ότι, όταν πρέπει να κάνω μια δουλειά σε γραφείο, εύκολα βαριέμαι, ενώ είμαι πολύ καλή στο να μπαίνω σε οργανισμούς και να τους δίνω πράγματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Είμαι 40 χρονών, το μυαλό μου είναι καλύτερο από ποτέ, οπότε είπα θα το δοκιμάσω.

Το άλλο που σκέφτηκα ήταν ότι το κομμάτι της επικοινωνίας, ενώ δεν το έχω σπουδάσει, το γνωρίζω πλέον καλά, γιατί το έχω δουλέψει σε πολλούς διαφορετικούς χώρους. Κάποια στιγμή κοίταξα το βιογραφικό μου και είδα ότι είχα δουλέψει στα media, στην ομορφιά, στη διαφήμιση, στην τεχνολογία, στα τρόφιμα, συν ότι είχα φτιάξει και δικά μου πράγματα. Έτσι άρχισα να προσπαθώ να καταλάβω ποιος είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε όλα αυτά και κατάλαβα ότι αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι οι άνθρωποι, όχι το να δουλεύω σε μια συγκεκριμένη βιομηχανία.

Με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι, η ιστορία, το προϊόν, η υπηρεσία. Όπως όταν σπούδαζα ήξερα να ντύνω έναν χαρακτήρα στο θέατρο, έτσι τώρα μπορώ να κάνω το ίδιο για ένα brand, κι αυτή είναι η πιο υγιής εξήγηση που μπόρεσα να δώσω στον εαυτό μου."

 

Πώς ξεκίνησες όμως να δουλεύεις σ’ αυτόν τον τομέα;

"Το κομμάτι των social media ήρθε απολύτως οργανικά: όταν ήρθα στην Αθήνα από την Ιταλία δεν είχα δίκτυο, δεν είχα εμπειρία κι έτσι, όταν άρχισα να δουλεύω και ήθελα να πω κάτι, έβγαζα τη δουλειά μου στο ίντερνετ. Εγώ μόνη μου είχα αποφασίσει ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να δείξω τι κάνω ή να δοκιμάσω πράγματα εκτός από το internet. Ο μόνος κανόνας αυτού του μέσου είναι η συνέπεια (το να συνεχίσεις να βρίσκεσαι εκεί και να μιλάς με τους ανθρώπους) και η ειλικρίνεια. Έτσι άρχισα να πειραματίζομαι και μπορώ να σου πω ότι σήμερα είμαι το δημιούργημα πάρα πολλών λαθών. Αυτά που έμαθα άρχισα να τα εφαρμόζω σε brands και αργότερα, όταν άρχισα να δουλεύω με εργαλείο το storytelling, άρχισα να ενώνω τις τελίτσες και να καταλαβαίνω γιατί ως τότε έκανα τα πράγματα όπως τα έκανα. Ξέρεις, παλιότερα οι διαφημιστές ήταν αυθεντία στην αγορά, όμως η κοινωνία που ζούμε τώρα δεν το υποστηρίζει πια αυτό. Το internet έχει ανοίξει το δρόμο σε πολλές μικρές κοινότητες να εκφραστούν και η δουλειά του marketer είναι να ξεκλειδώνει τη γνώση των ανθρώπων για τους οποίους δουλεύει, να παίρνει γνώση από εκείνους και να ξεκλειδώνει τις καλύτερες ιστορίες τους."

 

Πώς νιώθεις μετά από ένα αποτυχημένο πείραμα στο internet;

Πιστεύω ακράδαντα ότι στα social media πρέπει να κάνεις ό,τι θα έκανες στην κανονική σου ζωή. Θα στενοχωρηθώ πολύ αν κάτι που θα κάνω αποτύχει, αλλά ο χρόνος μεμψιμοιρίας μου έχει κλείσει πια, δεν είναι πάνω από ένα 24ωρο. Και θα συνεχίσω αυτό που έκανα, αν είναι κάτι ειλικρινές και το νιώθω σωστό, θα το συνεχίσω και θα το δοκιμάσω διαφορετικά, γιατί ξέρω ότι θα γίνει καλύτερο, θα βρω κι άλλα πράγματα για να το εξελίξω και κάποια στιγμή κάποιος τρελός θα το δει, θα το βρει πολύ καλό και θα μου ανοίξει μια πόρτα. Σου είπα, είμαι ένα αποτέλεσμα από όλες τις πατάτες μου και στο ίντερνετ δεν υπάρχει τέλεια στιγμή, παρά μόνο μία, που είναι ένα συνονθύλευμα πάρα πολλών λαθών. Ακόμα κι αν κάνω ένα καταπληκτικό λανσάρισμα, αν δεν μπορώ να παραμείνω συνεπής, στα πράγματα που έχω να πω, δεν έχει νόημα. Δεν υπάρχει viral, υπάρχει μόνο συνέπεια. Ξέρω ότι είναι πολύ επαναστατικός ο τρόπος που δουλεύω στην επικοινωνία και δεν υπάρχει στην Ελλάδα άλλος που να κάνει το ίδιο, οπότε βλέπω ένα κενό που μπορώ να καλύψω. Ξέρω ότι οι μικρές ομάδες είναι το δυνατό μου σημείο και πιστεύω πως όλοι αξίζουμε καλύτερο μάρκετινγκ για να μιλήσουμε για τη δουλειά μας.