Από τις 13/9 έως τις 17/10, παρουσιάζουμε μέσα από το blog του Women On Top τις ξεχωριστές γυναίκες που επιλέχθηκαν ως ομιλήτριες, μέντορες και trainers για την πρωτοβουλία Live A Legacy, που πραγματοποιείται για δεύτερη φορά φέτος, από τη Mastercard και το Women On Top, στις 19/10/2019, στο Ωδείο Αθηνών. Μπες στο Live A Legacy για να μάθεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα της εκδήλωσης και τις παράλληλες δράσεις και δήλωσε τη συμμετοχή σου!


 

Η Ολιάνα είναι ιδρύτρια του Studio Design, μίας συμβουλευτικής εταιρίας που ειδικεύεται σε θέματα marketing strategy, innovation και digital transformation. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Στρατηγική & Μάρκετινγκ στο Warwick Business School και ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Executive Education του Wharton Business School. Εργάστηκε για 10 χρόνια στην Google, όπου ήταν υπεύθυνη για τη στρατηγική και το marketing προϊόντων όπως YouTube, AdWords, Search, Pixel, Chrome για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Στην Google απέκτησε το ‘μικρόβιο’ του tech, και μέσω του προγράμματος Women@Google άρχισε να μοιράζεται τον στόχο για τη δημιουργία μίας κουλτούρας που να συνδέει, να εξελίσσει και να εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες σε γυναίκες. Έχει κάνει (και δώσει!) πολλά interviews και έχει συμμετάσχει σε δεκάδες hiring committees για νέους υποψηφίους. Τους τελευταίους μήνες ζει και εργάζεται στην Αθήνα και την γνωρίσαμε μέσω του περσινού Live A Legacy -ένας λόγος παραπάνω που είμαστε εξαιρετικά χαρούμενες που θα την έχουμε μαζί μας ως μέντορα, στις 19/10, στο Ωδείο Αθηνών.

 

Έχεις δουλέψει 10 χρόνια στο εξωτερικό. Ήταν από την αρχή αυτό στα όνειρα και τους στόχους σου;

Όχι ακριβώς, έγινε κάπως τυχαία. Όταν τελείωσα τις σπουδές μου άρχισα να κάνω αιτήσεις για δουλειά και στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα. Ύστερα από λίγο καιρό, μου έκανε μία προσφορά η Google για να δουλέψω μαζί τους και, ε, είπα να το δοκιμάσω.

 

Τι σε εξέπληξε όταν γύρισες μετά από τόσα χρόνια εδώ;

Το ότι βρίσκεις πολύ κόσμο που ενδιαφέρεται, ψάχνεται, θέλει να μάθει περισσότερα, κάτι που εγώ δεν το περίμενα.

 

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες διαφορές που εντοπίζεις ανάμεσα στη δουλειά στην Ελλάδα και στη δουλειά στο εξωτερικό;

Όταν γυρίζεις από το εξωτερικό για να δουλέψεις στην Ελλάδα, γυρίζεις με τον ρεαλισμό ότι κάποια πράγματα θα είναι διαφορετικά. Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο προσωπικά, μάλλον όλοι τα παίρνουμε λίγο πιο προσωπικά, και αυτό είναι και καλό και κακό. Το καλό είναι ότι δεσμευόμαστε περισσότερο και επενδύουμε περισσότερο σε δουλειές που μπορεί να μην είναι δικές μας. Το αρνητικό είναι ότι, μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, είναι πιο δύσκολο να επεξεργαστείς το feedback που παίρνεις από τους προϊσταμένους και τους συνεργάτες σου και να διαχωρίσεις το προσωπικό από το επαγγελματικά. Ίσως γι’ αυτό να καταναλώνουμε περισσότερη ενέργεια προσπαθώντας να βρούμε τρόπο να πούμε αυτό που θέλουμε ώστε να περάσουμε το μήνυμα πιο αποτελεσματικά.

 

Εσύ πώς τα πας με το feedback;

Μου είναι εύκολο να παίρνω feedback, ειδικά στο πλαίσιο της δουλειάς, και με βοήθησε πολύ η Google σε αυτό. Ως εταιρεία έχει ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο ανατροφοδότησης: κάθε 6μηνο κάθε εργαζόμενος και εργαζόμενη θέτει τους στόχους του/της, πολύ συγκεκριμένα και ποσοτικά, και βάσει αυτών κρίνεται η απόδοσή του/της. Έτσι έχεις εσύ τον έλεγχο του χρόνου και των προτεραιοτήτων σου, ενώ ταυτόχρονα δίνεις feedback και σε συναδέλφους και στον manager σου. Έτσι μαθαίνεις να γράφεις πράγματα που είναι χρήσιμα για τον άλλον, αλλά και που ο καθένας θα τα εκλάβει με τον καλύτερο τρόπο. Και επειδή αυτό συμβαίνει τόσο συχνά, δεν είναι πια τόσο τρομαχτικό -είναι απλώς κάτι που συνηθίζεις να κάνεις.

 

Πώς σε βοήθησε αυτή η διαδικασία;

Με βοήθησε ώστε να φτιάξω κι εγώ ως manager ένα αντίστοιχο πλαίσιο, όταν ήρθα εδώ. Επίσης μου έδωσε insights για τον εαυτό μου, τόσο θετικά όσο και αρνητικά, τα οποία μπορεί να μην είχα ποτέ σκεφτεί.

 

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχεις συναντήσει ως τώρα στην επαγγελματική σου ζωή;

Σίγουρα το ότι ήρθα στην Ελλάδα. Ήταν μια απόφαση με αρκετό ρίσκο, γιατί δεν ήξερα απαραίτητα τι να περιμένω, ούτε και είχα μία ξεκάθαρη εικόνα σε σχέση με το τι θέλω να κάνω. Από την άλλη, άφηνα κάτι που ήξερα καλά και που μου πρόσφερε ασφάλεια και άνεση και κύρος, λόγω της αναγνωρισιμότητας της εταιρείας στην οποία δούλευα. Το να πας σε ένα μέρος από το οποίο λείπεις επαγγελματικά πολύ καιρό, είναι πάντα μια πρόκληση. Εγώ προσπάθησα να φτιάξω γι’ αυτό ένα πλαίσιο δράσης: επιδίωξα να ξαναρχίσω να γνωρίζω κόσμο, να διαμορφώσω το τι θα κάνω τελικά εγώ, τι με κάνει διαφορετική, τι μπορώ να προσφέρω.

 

Πόσο καλά έχει προχωρήσει αυτό το πλάνο;

Θα ήθελα να είμαι λίγο πιο μπροστά -και ποιος δε θέλει;- αλλά γενικά νομίζω πως είμαι σε ένα καλό σημείο. Έχω βρει τι θέλω να κάνω, έχω βρει και κάποιους πελάτες και νομίζω ότι είμαι πλέον σε θέση να θέσω πιο ποσοτικούς στόχους στον εαυτό μου. Αυτό που συνειδητοποίησα είναι πως όταν αρχίσεις να λες δυνατά αυτά που έχεις στο μυαλό σου, μπορείς πιο εύκολα να επιβεβαιώσεις αυτό που έχεις σκεφτεί αλλά και να πάρεις άλλες ιδέες. Επίσης, συζητώντας με τους ανθρώπους γύρω μου, συνειδητοποίησα ότι όλοι σχεδόν θέλουν να βοηθήσουν.

Newsletter

Γράψου με το email σου για να ενημερώνεσαι άμεσα για τα νέα του WoT.

Σ' ευχαριστούμε για την εγγραφή!